Bez kategorii

Szachowanie Szychem. Ludzie, czy jest na sali tłumacz?

Chodzi o to, że chciałem dowiedzieć się o stanie mojego konta, korzystając z usługi iPKO. Okazało się to jednak niemożliwe, bo po wpisaniu numeru klienta i hasła ukazało mi się czerwony sygnał:

”Twoje narzędzie autoryzacyjne jest zablokowane”.

Nie wiedziałem, że jestem posiadaczem narzędzia autoryzacyjnego. Ba, nie wiem nawet co to za narzędzie: szczypce jakieś, obcęgi, może nożyce?

Jąłem na własną rękę drążyć temat. Nacisnąłem jakieś hasło, a tam:

„Czasami, nie częściej niż co 90 dni, możemy poprosić Cię o potwierdzenie logowania do serwisu iPKO kodem z narzędzia autoryzacji.

Zmiana jest związana z dyrektywą PSD2 i jest jednym z elementów silnego uwierzytelnienia (SCA, ang. Strong Customer Authentication).”

Co mi przypomniano?

„Przypominamy pozostałe zmiany związane z silnym uwierzytelnieniem (SCA, ang. Strong Customer Authentication) w Twoim koncie: Przed pokazaniem w iPKO historii konta starszej niż 90 dni, poprosimy Cię o potwierdzenie operacji narzędziem autoryzacji, z którego obecnie korzystasz. W IKO historię konta starszą niż 90 dni zobaczysz tylko w aplikacji w trybie aktywnym.”

No dobrze, a co zobaczę tylko w trybie aktywnym?

„Powiadomienia push w IKO starsze niż 90 dni zobaczysz w aplikacji IKO tylko w trybie aktywnym.”

Ma się rozumieć, to przecież takie proste… A co stanie się przed zalogowaniem domyślnie? To oczywiste:

„Dostęp do powiadomień w IKO przed zalogowaniem domyślnie będzie wymagać podania kodu PIN. Czasami poprosimy Cię o potwierdzenie PIN-em płatności zbliżeniowych kartami również dla kwot poniżej 50 zł.

Czy mogę włączyć dwuetapowe logowanie z mobilną autoryzacją? Oczywiście!

„Możesz włączyć dwuetapowe logowanie z mobilną autoryzacją w IKO. Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój podczas logowania, skontaktuj się z naszą infolinią.”

Prawdę mówiąc, wolałbym znaleźć jakiegoś tłumacza.

Ludzie, czy jest na sali tłumacz?

Dodał /

Redakcja Ilustrowanego Kuriera Codziennego w Katowicach,, ul. Obroki 133. E-mail: redakcja@katowice.ikc.pl. Adres centrali: Kraków, ul. Wielopole 1. tel. 600-015-060; e-mail: kontakt@ikc.pl.

Napisz komentarz

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search